Svet je zložitý, no neustále platí, že najdokonalejšie riešenia jeho problémov spočívajú v jednoduchosti.
Jednoduchosť je spravidla výsledkom hlbokého poznania problematiky a tým
aj schopnosti oslobodiť podstatu od nánosu vedľajších procesov.
Odlišnosť je záležitosťou originálneho pohľadu a osobitého prístupu.
Audiotechnika je neustále stredobodom diskusií tejto oblasti. Je objektom porovnávacích testov, prognóz a koncepčnej práci sa v tomto odbore venujú špičkovo vybavené laboratóriá celého sveta. Riešenie sekundárnych problémov kvality zvuku prebieha na celkom inom poli a na rozdiel od vývoja samotných Hi-Fi komponentov nie je doménou len tradičných značiek.
...................................................................................................................................................... |
 |
Počiatočným impulzom pre myšlienku zaoberať sa skutočne vážnym riešením umiestnenia Hi-Fi komponentov a reproduktorových sústav bola konkrétna objednávka toho, čo neposkytoval trh. Nakoľko objednávku zadával dobrý ekonóm dobrému priemyslovému dizajnérovi, bol k ich spojeniu a vstupu na trh pod novou značkou, len krok.
V októbri 1997 bola založená spoločnosť StandAudio a v rovnakom roku už s veľkým úspechom vystavovala prvú kolekciu svojich stojanov. Doteraz je celá produkcia charakteristická ako svojim dizajnovým názorom, tak i dôrazom, kladeným od počiatku na voľbu materiálov, s ktorými značka pracuje.
Základnými materiálmi sú najušľachtilejšie kompaktné druhy hornín, akými sú leštená švédska žula alebo ďalšie horniny vznešených názvov - Verde Granada, Verde Isorio, Nero India, Nero Zimbabwe, Multicolor... Akusticky nekompromisné materiály v spojení s lešteným anticorrom, oceľovými hrotmi, pokrytými vrstvou zlata alebo chrómu, limitne posúvajú výsledok smerom k dokonalosti. Záleží, samozrejme, na voľbe. Pre priaznivcov nenápadnejších riešení je v ponuke povrchová úprava oceľových častí striebornou alebo čiernou spekanou práškovou farbou Komaxit. |
......................................................................................................................................................
Na plochy sú v realizácii modelov okrem kameňa využívané leštené sklo a drevo predovšetkým ovocných stromov. Snaha o vyhľadávanie materiálov požadovaných
charakteristík a vysokej estetickej hodnoty pri súčasne priaznivých cenách viedla
k využívaniu dosiek MDF a DTD s povrchovou úpravou z prírodných dýh. Ako ostatný
materiál pribudol do portfólia Technistone, umelý kameň veľmi dobrých akustických vlastností.
Prvý model Monolit, predstavujúci dokonalý žulový kváder s ideálnym pomerom strán, bol čoskoro nasledovaný radom stojanov dizajnérsky zaujímavých čistých tvarov, ktoré sa tešia trvalému záujmu. Od stojanov pod reproduktorové sústavy viedla priama cesta k zostavám pre umiestnenie komponentov. Základný model rady Status, Status Third, sa stal v roku 2001 Víťazom testu v časopise Audio. Ešte za zvuku úspechu týchto prvých stohovateľných stojanov priniesla značka StandAudio na trh ďalšie zhmotnenie svojich predstáv o tvaroch, typoch a funkciách doplnkov pre tak špecifický okruh zákazníkov. Status 4 AV poskytuje stále väčšiu úložnú plochu ( šírka modulu 800 a 1000 mm ) a väčšiu nosnosť jednotlivých poschodí, spočívajúcich na štyroch úložných bodoch.
|
 |
Ponuka spoločnosti sa po celý čas jej prítomnosti na trhoch niekoľkých štátov rozrastá. Dnes predstavuje okrem stojanov pod reproduktorové sústavy aj niekoľko modelových radov stojanov pod Hi-FI komponenty a samostatnú kolekciu interiérových solitérov. Solitéry sú záležitosťou individuálnych riešení, podmienených požiadavkami zákazníka a spravidla sa rodia pre celkom konkrétny priestor.
Potešiteľné je, že výrobca myslí na svojich zákazníkov aj v zdanlivých detailoch a ponúka sortiment doplnkov od hrotov a misiek na uloženie reproduktorových sústav až po organizér Helix, združujúci vodiče do jednotného zväzku.
Jedným z ostatných modelov autorskej dielne je rozmerný, 1450 mm široký stojan Luxor, vytvorený na umiestnenie komponentov domáceho kina, či audio a video zostavy. Luxor získava na svojej impozantnosti predovšetkým v kombinácii s plazmovou obrazovkou. V pozícii šedej eminencie v pozadí necháva stojan svojimi čistými líniami vyniknúť tomu, čo má byť zdôraznené a mlčky sa účastní vrcholného predstavenia, odohrávajúceho sa vôkol.
Priamym dedičom dizajnovej línie tohto modelu je luxusný konferenčný stôl Waset (čo je jedno z ďalších mien rovnakého legendárneho miesta – Luxoru). Umiestnenie oboch modelov v spoločnom priestore dokonale buduje dobrý pocit moderného interiéru.
|
Práve konferenčný stôl Waset sa stáva mostom medzi dvomi svetmi, ktoré dokázala značka prepojiť s takou samozrejmosťou a ľahkosťou, že otvára dvere do jednej z jej budúcností. Dôkazom, že sa myslenie spoločnosti uberá správnym smerom, bola realizácia modelu Luxor II. s neštandardnou šírkou 1850 mm, ktorý spoločne s reproduktormi umiestnenými po stranách vypĺňa takmer celý jeden rozmer miestnosti a stáva sa ťažiskom interiéru.
......................................................................................................................................................
|
Produkcia spoločnosti je primárne zameraná na design, účelnosť a kvalitu realizácie. Predstavuje zákazkovú prácu
s možnosťou prispôsobiť za určitých podmienok daný
model požiadavkám zákazníka. Samozrejmosťou je
možnosť vytvorenia originálneho kusu. Rovnakou
samozrejmosťou (a súčasne pre zákazníkov spoločnosti
aj dôkazom pôvodnosti myšlienky aj návrhu) je právna
ochrana všetkých modelov značky StandAudio ako
priemyselných vzorov a rovnako aj ochrana značky samotnej.
|
Osudom tých, ktorí sú vpredu, je, že sú nasledovaní...
|
![[CNW:Counter]](http://counter.cnw.cz/invisible.cgi?standlt22&on) |
|
|
 |